Program


Les Enfants Terribles

Les Enfants Terribles

Philip Glass / Jean Cocteau
LES ENFANTS TERRIBLES
A ballet-opera by Philip Glass based on the story by Jean Cocteau, in French, with Hungarian and English surtitles

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, April 28 2024 11:00AM

Adaption by Philip Glass and Susan Marshall
 
Rare is the work for the opera stage in which singers and dancers share equal importance in jointly moving the story along with their expressive power. This is something that is evident in the balett-opera Les Enfants Terribles, which world-renowned Philip Glass composed as the final part of his Jean Cocteau trilogy. In the story of Paul and Lise, the two children are both prisoners and victims of an imaginary world of their own invention, having created through play an entire world which they are no longer able to distinguish from reality. One way to interpret the piece is as Cocteau’s faith in the transcendent power of the imagination and creativity, in which the singers and dancers alternate in relating the events taking place in the story.
 
Les Enfants Terribles
An Opera By Philip Glass
Based on the story by Jean Cocteau
Adaption by Philip Glass and Susan Marshall
© 1996 Dunvagen Music Publishers Inc. Used by Permission.
 
AUTHORS
Libretto after Jean Cocteau's novel by: Philip Glass, Susan Marshall
Director, choreographer: Dóra Barta
Dramaturg: András Almási-Tóth
Set designer: Ildi Tihanyi
Costume designer: Andrea Kovács
Lighting designer: Zoltán Katonka
Consultant: Tamás Szabó
Hungarian surtitles: András Forgách
English surtitles: Arthur Roger Crane
 

Our offer


A Kalamazoo egyenesen a Broadway-ről érkezik, a vígjátékban Hernádi Judit és Kern András sziporkázó játékát élvezhetik Sebestyén Aba rendezésében.

1940-ben a budapesti Operettszínházban bemutatóra készülődtek. Eisemann Mihály legújabb művét vitték színre, főszerepben Kiss Manyival. Az előadás elkezdődött és egyszer csak Kiss Manyi hangja töltötte be a teret: „Jaj de jó a habos sütemény…” Ugye, hogy ismerős? A szavakkal együtt rögtön bekúszik a dallam is. Eisemann darabja nem egy klasszikus operett, nincs hatalmas énekkara és tánckara. Amije viszont van, az a fülbemászó dallam és a magával ragadó történet Bán Sándor tenoristáról és az őt bálványozó bakfisokról.

„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.” „Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!” „Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...” „Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.” „Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...” „Szörnyű munka!” „Sivár, sivár.”

Suggestions


Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette…

Két férfi életközepi válságát ismerhetjük meg Neil Simon eredetileg színdarabnak íródott, de 1968-ban filmként is debütáló vígjátékában

Zenés válóok két részben – magyar slágerekkel a ’60-as évektől napjainkig

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.