
"RÉVOLUTION" - Cyrille Dubois
„Révolution!”
részletek Dalayrac, Cherubini, Gaveaux, Grétry, Isouard, Martini, Méhul, Piccinni, Rigel és Vogel operáiból
Viac
„Révolution!”
részletek Dalayrac, Cherubini, Gaveaux, Grétry, Isouard, Martini, Méhul, Piccinni, Rigel és Vogel operáiból
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 16. máj 2025, 19:30
Wolfgang Amadeus MOZART (1756-1791) : Les Petits Riens, 1778 (ballet pantomime), K.Anh.10/299b – ’ouverture’
Nicolas ISOUARD (1773-1818): Cendrillon, 1810 (opéra-comique) – ’Romance du Prince’
Pierre GAVEAUX (1760-1825): Léonore, 1798 (opéra-comique) – ’Air de Florestan
Niccolò PICCINNI (1728-1800): Atys, 1780 (tragédie lyrique) – ’Air d’Atys’
André Ernest Modeste GRÉTRY (1741-1813): Le Jugement de Midas, 1778 (opéra-comique) - ’ouverture’
Jean-Paul-Égide MARTINI (1741-1816): Sappho, 1794 (opéra-comique) – ’Air de Phaon’
-----
Nicolas DALAYRAC (1753 – 1809): Adèle et Dorsan,1795 (opéra-comique) – ’Air de Dorsan’
Henri-Joseph RIGEL (1741-1799): Alix de Beaucaire (opéra-comique) – ’Air de Hugues’
Luigi CHERUBINI (1760-1842): Démophon, 1788 (tragédie lyrique) – ’Air d’Osmide’
Étienne-Nicolas MÉHUL (1763-1817): Symphony No. 5. in A major (unfinished), 1810 - Andante, Allegro
Étienne-Nicolas MÉHUL (1763-1817): Une Folie, 1802 (opéra-comique) – ’Air de Florival’
Johann Christoph VOGEL (1756-1788): Démophon, 1789 (tragédie lyrique) – ’Air de Timante’
Közreműködők:
CYRILLE Dubois – tenor
ORFEO Zenekar (korhű hangszereken)
vezényel: VASHEGYI György
A francia forradalom nagy hatással volt a zenére is, különösen az opera műfajára. A Théâtre Favart-ban, a Salle Feydeau-ban és az párizsi Operában bemutatott alkotásokban már 18. század végén érezhető volt a romantika fellángolása. Európa történelmének meghatározó forradalma ösztönzően hatott minden komponista művészetére: megduplázódott találékonyságuk és kísérletező kedvük, ezzel mélyen megújítva a vokális írást és a zenei struktúrákat. A kontinens minden tájáról zeneszerzők érkeztek, hogy műveiket a francia fővárosban mutassák be: köztük Mozart, Piccini, Salieri, Cherubini - néhányan közülük véglegesen Párizst választották otthonuknak. Az új stílus alakításában a franciák sem maradtak alul: Grétry, Rigel és Dalayrac szakítottak a hagyományos szabályokkal. Aligha meglepő, hogy Beethovent is nagyban inspirálta ez a valóban „forradalmi” stílus.
Ki ne ismerné Hamupipőke, az árva leány történetét, akit gonosz mostohája és mostohatestvérei elnyomnak, akinek arcocskáját összekormozzák, toprongyosan járatják, mégis ő nyeri el a herceg szívét? A Hamupipőke a világ egyik legismertebb története. Már az ókori Egyiptomban felbukkant, de kínai változata is ismert.
Ez a játék legalább annyira filozofikus, mint a klasszikus mesék többsége: egyszerű, élvezhető, sőt szórakoztató képletbe helyezi a létezés alapkérdéseit, a saját életük felépítését tervező fiatalok élet-halál küzdelmét.
(esőnap: június 4.)
(esőnap: június 4.)
A világsiker most Budapestre érkezik! Gyerekeknek álomszép kaland, felnőtteknek mélyen megérintő történet – közös családi élmény, amire még évek múlva…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.