
Prométheusz'22
X. Színházi Olimpia
Prométheusz’22
Kali Ágnes és Tompa Gábor adaptációja Aiszkhülosz Leláncolt Prométheusz című tragédiája nyomán
Viac
X. Színházi Olimpia
Prométheusz’22
Kali Ágnes és Tompa Gábor adaptációja Aiszkhülosz Leláncolt Prométheusz című tragédiája nyomán
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 22. jún 2023, 19:00
Hommage À Beckett
A Kolozsvári Állami Magyar Színház, az Snt Drama Ljubljana és a Konstancai Állami Színház közös produkciója
Főszínész: Igor Samobor
Zeusz, rendező: Viola Gábor
Héra, segédrendező: Cătălina Mihai
Lukács, fővilágosító: Dimény Áron
Leláncolt Prométheusz
Prométheusz: Igor Samobor
Krátosz: Kiss Tamás / Florin Aioane / Domen Novak
Bia (Erőszak): Pethő Anikó
Héphaisztos: Dimény Áron
Ió: Ecaterina Lupu / Eva Jesenovec / Román Eszter
Hermész: Mirela Pană
Ókeanosz: Bogdán Zsolt
Kar
Főriporter: Dana Dumitrescu
Influenszer: Vindis Andrea
Rádióriporter: Ecaterina Lupu / Eva Jesenovec / Román Eszter
Operatőr: Domen Novak / Florin Aioane / Kiss Tamás
Szakértő: Florin Aioane / Domen Novak / Kiss Tamás
Noteszes: Kántor Melinda
Rendező: Tompa Gábor
A rendező munkatársa: Erwin Șimșensohn
Díszletelemek és jelmezek: Carmencita Brojboiu
Eredeti zene: Vasile Șirli
Dramaturg: Kali Ágnes
Koreográfus: Sinkó Ferenc
Videó: Radu Daniel
Előadásvezető: Zongor Réka
Látványtervező asszisztens: Bocskai Gyopár
A Prométheusz‘22 egy elmélkedés az értelmiségi helyzetéről a 21. században. A digitalizált és erőteljes manipulációs hatásnak kitett sajtóhálózatban és közösségi médiában az igazság túlontúl relativizálódott, és a tényellenőrzésre is hamar rásütik az álhír bélyegét. Egy szélsőségesen ideologizált és megosztott világban, ahol a párbeszéd már-már lehetetlenné vált, a viták extrém érzelmi megnyilvánulásokká silányulnak, a gyakran szélsőséges politikai eszméket valló kormányok szította gyűlöletbeszéd pedig a mindennapok részévé vált. Ilyen körülmények között az értelmiségiek – tudósok, orvosok, művészek – szerepe nehezebbé, ám egyszersmind felelősségteljesebbé is válik; az ő osztályrészük a világ objektív szemlélete és a megszerzett tudás megosztása az emberekkel, akár az üldöztetés árán is, amint az Prométheusszal is történt a mitológiai időkben.
Az előadás ironikus és józan megközelítésből próbálja vizsgálni Prométheusz kortárs világunkban oly aktuálisnak ható mítoszát.
Tompa Gábor
Magyar, román és angol nyelven, magyar felirattal
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai azonban most vadonatúj feldolgozásban ragadják magukkal a közönséget a Szegedi Szabadtéri Játékok következő, saját produkciójában.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A rembetikót gyakran emlegetik „görög bluesként”. Ez a tradicionális kisázsiai zenén alapuló, görög folkkal keveredő, viszont a városi hagyományokban is mélyen gyökerező, fénykorát az 1930-50-es években elérő műfaj az emberek életét, vágyait és küzdelmeit tükrözi.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a…
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.