
Kételkedés és útkeresés – Az ember tragédiája nyomán / BARTÓK TAVASZ 2023
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 12. April 2023 19:30
Milton: Elveszett Paradicsom – részlet
R. Strauss: Imigyen szóla Zarathustra
Gyöngyösi Levente: Tragœdia Temporis I. – Madách Imre Az ember tragédiája című drámai költeménye nyomán – ősbemutató
Éva: Balga Gabriella
Ádám: Megyesi Zoltán
Gyermek: Zemlényi Eszter
Lucifer: Sándor Csaba
Az Úr: Cser Krisztián
Közreműködik: Ónodi Eszter – próza, Budafoki Dohnányi Zenekar, Nyíregyházi Cantemus Kórus (karigazgató: Szabó Soma), Pro Musica Leánykar (karigazgató: Szabó Dénes)
Vezényel: Hollerung Gábor
Házigazda: Lukács Sándor
Librettó: Kiss Judit Ágnes
A Milton-szöveget fordította: Horváth Viktor
A Milton-szöveget lektorálta: Péti Miklós
Koncepció, dramaturg: Visky András
A Budafoki Dohnányi Zenekar estjén szereplő művek a világ folyásával, az emberi útkereséssel és a luciferi szellem jelenségével, jelentőségével foglalkoznak. A közönség olyan alkotásokkal találkozhat, mint Strauss Nietzsche korszakos munkája nyomán írt szimfonikus műve, Milton hasonló szellemiséget sugárzó epikus költeménye vagy Gyöngyösi Levente darabja, mely nemzeti klasszikusunk, Madách Tragédiája nyomán született.
Gyöngyösi Levente négyrészesre tervezett szcenírozott oratóriuma, a Tragœdia Temporis első része a Teremtést, az első emberpár édenkerti életét és a paradicsomból való kitaszíttatását meséli el. A műben megragadható a zeneszerzőre olyannyira jellemző kommunikatív jelleg; különlegessége, hogy a darab főszereplőjét nem találjuk meg Madách művében: ő egy gyermek, egy angyali személy, aki már az Úr oldalán volt a Teremtés előtt is. Az Úr valódi szereplőként vesz részt a történetben, vitába száll Luciferrel és kommentálja az első emberpár cselekedeteit.
A paradicsomban játszódó jelenetekben a természet hangjai szólalnak meg. Nem más ez, mint a szépség zenei megfogalmazása, a szerző itt az Édenkert tiszta gyönyörűségét jeleníti meg. Az első emberpár egymásra találásában, szerelmi jelenetében éteri hangú, szinte naiv zenét ír. A mű a 2020-as Müpa Zeneműpályázat díjazott alkotása, mely ősbemutatóként szólal meg.
A program a 10. Színházi Olimpia részeként valósul meg.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek való megfelelés kényszeríti ránk. (Kovács Bálint)
A legendás bálna az a megmagyarázhatatlan „valami“, amellyel mi, emberek, együtt élünk: az időtől való félelem, az örökkévaló utáni vágy…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.