
Harc és Diadal
Talán nincs olyan helyzet, érzelem, lelkiállapot, amely ne inspirált volna valamilyen zeneművet az elmúlt századok során, azonban a „harcias” és a „diadalittas” igencsak gyakori jelzők energikus muzsikák jellemzésekor. more
Talán nincs olyan helyzet, érzelem, lelkiállapot, amely ne inspirált volna valamilyen zeneművet az elmúlt századok során, azonban a „harcias” és a „diadalittas” igencsak gyakori jelzők energikus muzsikák jellemzésekor. more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, April 15 2023 7:30PM
A Budapesti Vonósok soron következő hangversenyét igazi kuriózummal indítja, hiszen az izgalmas hegedűdarabjairól ismert barokk mester, Biber Battalia à 10 című művét szólaltatja meg, a Bacchusnak dedikált darabban pedig a jókedvű katonákkal, harcias indulóval, magával a csatajelenettel, valamint a sebesült katonákkal is találkozhatunk.
Farkas Ferenc a 20. század meghatározó magyar zeneszerzője volt, aki Weiner Leónál és Siklós Albertnél folytatott tanulmányai után Olaszországban Ottorino Respighi növendéke lehetett. Nem véletlen tehát, hogy az olasz kultúra számos művére rányomta a bélyegét. Farkas, aki a legnagyobb ma élő, és közelmúltban elhunyt magyar zeneszerző tanára is volt – köztük Kurtágnak, Ligetinek, Jeneynek, Kocsárnak, Petrovicsnak és Vidovszkynak –, 1964-ben két versenyművet is komponált csellóra és vonószenekarra, jobban mondva egyet, a Trittico concertatót eredetileg is csellóra, Gaspar Cassadó világhírű gordonkaművésznek, melynek lassú tételében az előadó nevét is elrejtette a komponista, egyet pedig Concertino all’antica címmel Liebner Jánosnak, és valójában nem is csellóra, hanem barytonra, arra a hangszerre, amelyen Esterházy Miklós herceg – Haydn egykori kenyéradója – is játszott. A versenyművekben persze leginkább „csak” a szólóhangszer és a zenekar „harca” jelenik meg, ebben a barátságos versengésben pedig nem kisebb muzsikus lesz a Budapesti Vonósok partnere, mint a világhírű Perényi Miklós.
Az est diadallal ér véget, de nem egy harchoz kapcsolódóval, ugyanis a Richard Dehmelkölteménye, a Megdicsőült éj által inspirált Schönberg-kompozíció – a zeneszerző leggyakrabban előadott műve – egy más gyermekével várandós asszony és férje párbeszédét ábrázolja a késő romantika tobzódó zenei eszközeivel.
Műsor:
Biber: Battalia à 10
Farkas Ferenc: Concertino all' antica
Farkas Ferenc: Trittico concertato
-
Arnold Schoenberg: Verklärte Nacht
Mi köti össze a múltat a jelennel? Természetesen a szerelem. És a zene. De csak ha nagyon jó. Lili korunk tipikus lánya: magányos, és igyekszik bebeszélni magának, hogy így jó neki. De egyszer a szülei lakásában talál egy régi levélcsomagot, amit az anyja, úgy látszik, egyáltalán nem akart megmutatni neki. Ő persze nem sokat habozik, olvasni kezd, és megelevenedik előtte a múlt...
Anya, csak még egy mesét… anya, még éhes vagyok… anya, laknak emberek az űrben… de miért? Ismerős? Nem is olyan egyszerű ez az elalvás esténként, annyi kérdés és annyi izgalmas történet foglalkoztatja a gyerekeket, pont mikor már aludni kellene.
A Budapesti Operettszínház új bemutatója egyesíti az operett műfajának legnemesebb hagyományait és a Nagymező utcai teátrum lenyűgöző, 21. századi színpadi látványvilágát. Kálmán Imre világsikerű darabjának premierje a 2025-ös év egyik legjobban várt eseménye. Az előadás premierje 2025.02.21-22-23-án lesz, február hónapban 8 alkalommal látható.
Az 1500-as évek Rómájában játszódó színdarab Néri Szent Fülöp életét dolgozza fel, aki nem szabályok szerint éli meg a hitét,…
Wayne Eagling – Tamás Solymosi / Pyotr Ilyich Tchaikovsky THE NUTCRACKER Fairy-tale ballet in two acts
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.