DOHNÁNYI 2021-22 / 5 SZENTPÁLI / BEETHOVEN / SIBELIUS / CHANG
Szentpáli Roland: Rapszódia
Beethoven: Karfantázia
Sibelius: II. szimfónia
more
Szentpáli Roland: Rapszódia
Beethoven: Karfantázia
Sibelius: II. szimfónia
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Monday, April 25 2022 7:30PM
Réti Balázs – zongora
Szepesi Bence – klarinét
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Yu-An Chang
Ezen az estén a Dohnányi Zenekart a taiwani származású karmester, Yu-An Chang vezeti Szentpáli, Beethoven és Sibelius műveiben.
Elsőként a fiatal magyar tubaművész és zeneszerző, Szentpáli Roland Rapszódia című közönségkedvenc műve hangzik el, mely egy igazi one-man show zenekarunk klarinétosa, Szepesi Bence számára, népzenei elemekkel.
Ezt követően Beethoven grandiózus világába kerülünk a német zeneszerző Karfantáziájával, mely rekord idő alatt született meg, ugyanis Beethoven egy már megszervezett jótékonysági koncert záródarabjának szánta hirtelen ötlettől vezérelve. A koncert Beethoven V. és VI. szimfóniájának premierje volt, melyre 1808. dec. 22-én került sor. Az estet a zongorára, szóló énekesre, vegyeskarra és zenekarra írt Karfantázia zárta, melyen maga Beethoven zongorázott, állítólag a helyszínen improvizálva saját részét.
Végül mai esténket Sibelius II. szimfóniájával zárjuk, melyet „függetlenség” melléknévvel is szoktak illetni, mert sokáig Finnország Oroszországtól való függetlenségi törekvéseit szimbolizálta. Sibelius ezt a művét olaszországi tartózkodását követően írta, ami nagy hatást gyakorolt rá. Ez a műve sokkal inkább lélekkel teli, mint első szimfóniája, maga a szerző is úgy hívta: a lélek vallomása.
Gaetano Donizetti LA FILLE DU RÉGIMENT Comic opera in two acts, in French, with spoken dialogues in Hungarian, with Hungarian, English, and French subtitles
Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.
ALESZJA POPOVA ÉS ARHANGLESZKI VLADIMIR TÁNCSTÚDIÓJA ÉVZÁRÓ BALETT GÁLA
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.