program


Bartók születésnapi koncert

Bartók születésnapi koncert

A Zeneakadémia Kamarazene Tanszékének hallgatói

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Søndag, 24. Marts 2024 19:00

Kodály: Cselló-zongora szonáta, op. 4
Hagiwara Izumi (cselló), Lescsinszky Áron (zongora)
Bartók: 2. hegedű-zongora szonáta, BB 85
Kanon Aoki (hegedű), Kaisei Mizuno (zongora)

SZÜNET

Bartók: 3. vonósnégyes, BB 93
Székely Anna Lilla (hegedû), Hodos Dániel (hegedű), Albert Sándor Szilárd (brácsa), Szabó Judit (cselló)
Kodály: Intermezzo
Székely Anna Lilla (hegedű), Albert Sándor Szilárd (brácsa), Szabó Judit (cselló)
Bartók: Kontrasztok, BB 116
Szabó Gergely (hegedű), Tomcic Roland (klarinét), Kepes Olivér (zongora)
Bartók Béla 1899-ben nyert felvételt a Zeneakadémiára, ahol 1903-ig Thomán István zongora- és Koessler János zeneszerzés-növendéke volt. Thomán utódaként 1907-től már egykori alma materében tanított és 1934-ig, a Tudományos Akadémiára való áthelyezéséig a zeneakadémiai zongoratanítás maradt fő állása és állandó elfoglaltsága. Bartók számos alkalommal lépett fel a Zeneakadémia Nagytermében, és nem egy műve e falak között hangzott el először nyilvánosan. A születésének 143. évfordulójára emlékező hangversenyen kamarazenei munkásságából hallhatunk keresztmetszetet: egy szonátát és egy vonósnégyest az 1920-as évekből, illetve egy különleges összeállítású triót az 1930-as évek végéről. A hangversenyen emellett pályatársa és barátja, Kodály Zoltán fiatalkori, kevésbé ismert hangszeres művei csendülnek fel.

RENDEZŐ: Zeneakadémia KoncertközpontSOROZAT: Kamarazene karnyújtásnyira

Aktuelt


A vilniusi születésű és örmény származású szoprán, Asmik Grigorian napjainkban a nemzetközi operaélet egyik legnagyobb – és immár a legkevésbé sem titkos – favoritjának számít.

A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat.

Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.

PÅ PLAKATEN


Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal utolsó közös operája derűs és megható búcsú a tovatűnt, békebeli Bécstől, és hasonló érzést…

A rembetikót gyakran emlegetik „görög bluesként”. Ez a tradicionális kisázsiai zenén alapuló, görög folkkal keveredő, viszont a városi hagyományokban is…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.