
Akarsz-e játszani?
Akarsz-e játszani? címmel a Kaláka együttes és Máté Gábor színművész, rendező Kosztolányi-estjét láthatja a Weöres Sándor Színház közönsége.
Akarsz-e játszani? címmel a Kaláka együttes és Máté Gábor színművész, rendező Kosztolányi-estjét láthatja a Weöres Sándor Színház közönsége.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tuesday, January 23 2024 7:00PM
Összeállítás Kosztolányi versekre írott (a Hangzó Helikon sorozatban megjelent) dalokból és Kosztolányi Dezső publicisztikájából, a Nyelv és lélek című kötet írásaiból. Kosztolányi Dezső versei dalokban szólalnak meg, Máté Gábor, pedig prózai írásaiból válogat, megmutatva Kosztolányi írásművészetének másik fontos elemét, másik aspektusát.
Előadják: Becze Gábor, Gryllus Dániel, Gryllus Vilmos, Radványi Balázs és Máté Gábor
"Vizsgálják útlevelünket. Velem egy szakaszban utazik egy svéd posztókereskedő, egy dán vendéglős meg egy német cigarettagyáros. A hivatalnok bólintva tudomásul veszi foglalkozásukat.
Útlevelemben a foglalkozás rovatban ez áll: író. Egy kis lámpalázat érzek. Eltűnődöm, vajon „foglalkozás” lehet-e ez, alkothatja-e egy élet tartalmát, nem megcsúfolása-e az emberek gyakorlati
igényének? Eleinte kétkedem. A posztókereskedő posztót szállít, a vendéglős ebédet, vacsorát szolgáltat az éheseknek, a cigarettagyáros pedig keserű mérget, mely nélkül még keserűbb volna itteni vándorlásunk. Mindegyik portékája kézzelfogható valami. Igen ám, de maga az élet nem az.
Hiába van kitűnő posztóruhánk, sokszor elviselhetetlenül érezzük magunkat benne, [...], az ebéd és vacsora is csak jelenség, s a cigarettából füst és hamu lesz. Egyszerre úgy rémlik, hogy az én foglalkozásom, mely csak szemlélődik és figyel és tépelődik, a leginkább életszerű, leginkább megfelel az élet rejtélyes mivoltának, ezért voltaképpen a legcélszerűbb mesterség ezen a földön.
A hivatalnok sem talál benne semmi kivetnivalót vagy csodálatosat, mert bólint, s tudomásul veszi ezt is. "
Without ever knowing, the heroine of this Vincenzo Bellini opera performs death-defying feats at dizzying heights, while the singer tasked with portraying her is only too aware that hers is one of the bel canto repertoire’s most beautiful and risky roles.
Richard Strauss and Hugo von Hofmannsthal’s last joint opera, Arabella is a cheerful and poignant farewell to a bygone, peaceful Vienna. It now returns to the MET’s repertoire in Otto Schenk’s 1983 production, following his sad passing this year.
Zenés válóok két részben – magyar slágerekkel a ’60-as évektől napjainkig
Egyszerre politikai dráma, krimi és szerelmi história, amely a 15. század közepének izgalmas történelmi eseményeit eleveníti meg, bemutatva a Hunyadi…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.