Program


Ábrahám Márta és az Ábrahám Consort - Tiszta barokk

Ábrahám Márta és az Ábrahám Consort - Tiszta barokk

Händel, Bach, Vivaldi

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, March 26 2025 7:00PM

Händell: h-moll concerto grosso, HWV 330 [op. 6/12]
J. S. Bach: a-moll hegedűverseny, BWV 1041
J. S. Bach: Vergnügte Ruhʼ, beliebte Seelenlust – kantáta, BWV 170
Vivaldi: e-moll („A kedvenc”) hegedűverseny, RV 277

Ábrahám Márta (hegedű), Dobi-Kiss Veronika (alt)
Ábrahám Consort (koncertmester: Ábrahám Márta, művészeti vezető: Schweigert György)

Georg Friedrich Händel 1706–1710 között, Itáliában töltött évei alatt ismerkedett meg az olasz zene fontosabb műfajaival és mestereivel. Corelli és mások hatása Händel későbbi angliai munkásságában is kimutatható, különösen az 1739-ben komponált concerto grossókban. Johann Sebastian Bach sosem járt Itáliában, de különösen az 1710-es években számos nagy kortársa – főként Antonio Vivaldi – műveit tanulmányozta. A zenekar által játszott ritornellók, illetve szólószakaszok váltakozásából álló concertoforma mély nyomot hagyott művészetén: nem csak a Weimarban és Köthenben komponált versenyművein, hanem olyan nagyszabású kompozícióiban is, mint a lipcsei kantáták és a passiók. Vivaldit kortársai nem csak zeneszerzőként, hanem virtuóz hegedűművészként is számontartották – nem véletlen tehát, hogy műveit az éneklő dallamosság mellett a hangszerjáték mesteri csillogása is jellemzi. Több hegedűversenye visel valamilyen címet vagy ragadványnevet, az „Il favorito” állítólag VI. Károly német-római császár (III. Károly magyar király) egyik kedvenc zenedarabja volt.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.

Vincenzo Bellini’s final opera is a veritable apotheosis of bel canto that should only be presented to an audience with performers displaying impeccable technique and stylistic sensibilities.

Ha sírva akar nevetni, ezt az előadást ne hagyja ki!

Suggestions


Vezényel: Dinyés Soma, Szűcs Magdaléna, Vargáné Körber Katalin Közreműködik a Magyar Rádió Gyermekkórusának Palánták kórusa és Ifjúsági Vegyeskar

Tracy Letts többszörösen díjnyertes darabja egy amerikai családi drámát bont ki két felvonásban.

A Szent István Bazilika műemlék Angster-orgonája kizárólag a pénteki esti orgonakoncerteken szólal meg. A változatos program gazdag zenei éléményeket kínál,…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.