
A+B
Szervező: Magyar Művészeti Akadémia Iparművészeti és Tervezőművészeti Tagozat
Szervező: Magyar Művészeti Akadémia Iparművészeti és Tervezőművészeti Tagozat
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Bakos és Árendás
„Árendás József lelki alkata és alkotói habitusa elválaszthatatlan egységben mutatkozik meg a plakátokon. Ő az ezerarcú halhatatlan cirkuszi clown, aki gyakran maszk mögé bújva sohasem egyén, gyakran még típus sem, hanem titokzatos kacagó valaki, akinek élcei és falcai elől nem menekülhet a civilizáció. Előszeretettel találja meg lelki alkatának megfelelően a saját örömére és szórakoztatására szolgáló vizuális közlésformákat. A nemzeti sorskérdések feldolgozásának húsba metsző tragikumát malíciába mártott ecsettel közvetíti, mindazonáltal szívesen ajándékozza meg magát és a nézőközönséget megannyi erotikus krokival, frivol humorral vagy vitriolos bonmot-val. Árendás József munkássága zsinórmérték az elkövetkező plakátos generációk előtt, hiszen végigtekintve pályafutásán szilárd bizonyítékát találjuk annak, hogy nem a plakát stílusán van a hangsúly, hanem a kifejezőerején.
Bakos István fél évszázados alkotómunkájában kiváltképp az alkalmazott grafika területén vívott ki elismerést. Neve említésekor a legtöbb embernek a reklámgrafika, plakátgrafika és a tervezőgrafika műfaji kategóriák jutnak eszébe, következésképpen a grafika, mint a vonal művészete. A pályakezdéstől a 70-es évek elejéiig terjedő rövid periódust a pop-art képi világa uralja. Miután meglelte egyéni látásmódját és kifejező készségét, a 80-as évek közepéig hozza létre az életmű legkvalitásosabb munkáit a szürrealizmus kelléktárából építkezve színházi- és moziplakátokon. Az elkövetkező két évtizedben eltávolodva a festészettől, művészi kiteljesedésének eszközévé a fényképezőgép válik, de az utóbbi esztendők késztetése ismét visszavezette a pálya kezdeti szemléletmódjához. Bakos István elemeire redukálja a közvetítendő gondolat vizuális befogadhatóságát és a tartalmat emblémába sűríti. Gyakran alkalmazott fekete és fehér kulisszából emelkedik ki néhány vonallal megrajzolt jelkép, amely koncentrált asszociációt vált ki egy szempillantás alatt. Témaválasztása személyes, amely a tágabb környezetért érzett morális felelősségvállalásból táplálkozik.”
Keppel Márton művészettörténész
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”
A vígjáték szellemes és felszabadító – az önelfogadásról, a női összetartás erejéről és arról szól, hogy néha a legnagyobb kihívás levetkőzni – lelkileg és szó szerint is.
zenés mesejáték Nagyszínházi önmagában forgó díszlettel, szemkápráztató jelmezekkel, 2 méteres Süsüvel, eredeti újrahangszerelt zenével. A Hadart Színház előadása 5-12 éveseknek
Wolfgang Amadeus Mozart FIGARO LAKODALMA Vígopera két részben olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal
Barbara Tartuffe, miután elvégzett egy elismert természetgyógyász iskolát Berlinben, és sikeresen kigyógyította magát súlyos gerincbántalmaiból, kiszáll a tolószékből és az…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.