4. Madaras Gergely és Lakatos György
Vendégünk Lakatos György
Savaria Szimfonikus Zenekar
több
Vendégünk Lakatos György
Savaria Szimfonikus Zenekar
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. január 17. csütörtök, 19:00
Debussy: Egy faun délutánja
C. Ph. E. Bach: B-dúr fagottverseny
Ravel: Daphnis és Chloé – balettzene
Közreműködik: Lakatos György – fagott
Vezényel: Madaras Gergely
A 19–20. század fordulójának impresszionizmusa találkozik a preklasszika „érzékeny stílusával”, az Empfindsamkeittal a Savaria Szimfonikus Zenekar januári koncertjén.
Carl Philipp Emmanuel Bach (1714–1788) – akinek keresztapja nem más volt, mint Hamburg zenei életének legnevesebb szereplője, Georg Philipp Telemann – fő működési területe alapján a „hamburgi Bach” néven is ismertté vált a zenetörténetben. B-dúr fagottversenye ezúttal a kiváló fagottművész, a Zeneakadémia tanszékvezetője, Lakatos György szólójával hangzik el. Claude Debussy (1862–1918) és Maurice Ravel (1875–1937) a francia impresszionizmus két emblematikus alakja. Bár mindkettejük zenekari kompozícióit az újszerű, azelőtt ismeretlen távlatokat nyitó hangszínek használata jellemzi, hangzásviláguk mégis egyedi és félreismerhetetlen. Debussy az 1890-es évek első felében a szimbolista költő, Stéphane Mallarmé versére komponálta Egy faun délutánja című zenekari előjátékát. A művet nyitó fuvolaszóló ráérősen nyújtózkodó kromatikája pillanatok alatt alapozza meg a teljes prelűdöt átható fülledt, érzéki hangulatot.
Ravel 1909-ben Gyagilev felkérésére kezdte komponálni Daphnis és Chloé című balettjét. A briliáns hangszerelés és a hatásosan felépített dramaturgia ellenére a mű 1912. június 8-án lezajlott ősbemutatója kudarcba fulladt. Sikertelenségét egyrészt a próbák hiánya okozta, másrészt pedig a 10 nappal korábban, Nyizsinszkij koreográfiájával bemutatott Egy faun délutánja vetett rá árnyékot. Manapság azonban már békésen megfér egymás mellett a két kompozíció a koncerteken; a zenekart vezetőkarmestere, Madaras Gergely dirigálja.
„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán feltekerjük a hőfokot. Pont olyan sül ki belőle, mint egy finom flódni” – meséli Stahl Judit, az előadás megálmodója, amikor arról kérdezik, milyen ez az előadás.
A tavaly hatalmas sikert aratott, teltházas aréna koncert után a világhírű zongoraművész és zeneszerző, Péter Bence 2024. december 7-én ismét az MVM Dome színpadán kápráztatja el a közönséget rendkívüli tehetségével. Bence legújabb, Pianoshphere című albuma egyben a névadója az idei turnénak, amelyet Ausztrália és Nyugat-Európa után a prágai O2 Arénában majd a dubai Coca Cola Arénában élvezhet a közönség. A turné utolsó állomása pedig a budapesti MVM Dome, 2024. december 7-én.
A magányos és mogorva öreg, illetve a fiatal lány története összeér: mindketten ragaszkodnak a világukhoz, nincs bennük vágy a szabadságra,…
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…
A februári koncert után májusban Brahms újabb két magyar tánca, egy kihívást jelentő versenyműve és mélységeket megjáró szimfóniája kerül a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!