Anna Karenina
A Miskolci Balett és a GG Tánc Eger közös produkciója
Læs mere
A Miskolci Balett és a GG Tánc Eger közös produkciója
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Mandag, 28. Maj 2018 19:00
Romantikus táncjáték
„Az észt azért kapta az ember, hogy megszabadítsa magát, tehát meg kell szabadulni. Miért ne oltsa el az ember a gyertyát, amikor nincs mire néznie többet, amikor mindenre olyan utálatos nézni? De hogyan?(…) Egy tehervonat épp akkor ért oda…”
A varázslatos Anna Karenina, a társaság megbecsült tagja. Mindene megvan: magas rangú férj, gyerek, tisztelet. Ám egy végzetes napon összetalálkozik a fényes karrier előtt álló, fess katonatiszttel: Vronszkijjal. Ekkor még nem tudja, de ettől a pillanattól fogva élete már sohasem lesz az, ami eddig volt.
Lev Tolsztoj négy évvel a Háború és béke befejezése után, 1873-ban kezdett bele második nagyregényébe, az Anna Kareninába, melyről Nyikolaj Sztrahovnak írt levelében így vall: - “Ez a regény az első valódi regény életemben, nagyon megfogta a szívemet...”
Tolsztoj levelezéséből tudjuk azt is, hogy Puskin műveinek hatására született meg benne az ötlet, hogy regényt ír egy tragikus élményből: 1872-ben szemtanúja volt, amikor egy fiatal nő, féltékenységi rohamában egy tehervonat elé vetette magát. Tolsztojt a halott, összeroncsolt nő látványa sokáig nyomasztotta. Tizenegyszer dolgozta át művét, mire megszületett az a végső változat mely Annát az irodalom legnagyobb hősnői közé emelte, s amely - Thomas Mann szavaival élve - minden idők “legnagyobb társadalmi regénye”
Velekei László Harangozó-díjas koreográfus alkotásai fókuszában mindig az emberi érzelmek és azok mozgatórugói állnak. Tolsztoj terjedelmes regényéhez is ezzel a szűrővel nyúl: lecsupaszítva a cselekményt a két főhősre: Annára és Vronszkijra helyezi a hangsúlyt úgy, hogy közben szakít a kronologikus történetmeséléssel.
Anna Karenina: Kelemen Dorottya
vronszkij gróf: Emődi Attila
Karenin: Topolánszky Tamás harangozó-díjas
Kitty: Szeles Viktória
Levin: Schlégl András
Vronszkaja grófné: Tóth Karolina
Szerjozsa: Barta Csongor
Barátok, rokonok, tömeg / Friends, relatives and others:
Joni Österlund, Törteli Nadin, Varga Kristóf – a GG Tánc Eger táncművészei, valamint
Kocsis Andrea, Lukács Ádám, Kovalszki Boglárka, Bolla Dániel, Bányai Mirjam,
Dávid Patrik, Márton Richárd János, Mohai Cintia, Dragos Dániel,
Szűcs Boglárka, Fűzi Attila, Kepess Boglárka
– a Miskolci Balett táncművészei
Díszlet / Sets: Bozóki Mara
Jelmez / Costumes: Juhász Katalin
Dramaturg / Dramaturgy: Csepi Alexandra
Zene / Music: Ludovico Einaudi, Max Richter montázs
Ügyelő / Stage Manager: Ludányi Andrea
Balettmester, koreográfus-asszisztens / Ballet Instructor / Assistant to Choreographer:
Jónás Zsuzsa
Rendezőasszisztens / Assistant to Director: Gergely Attila, Fűzi Attila
Rendező-koreográfus / Directed and choreographed by
Velekei László Harangozó-díjas
A Drezdai Staatskapelle nemcsak a világ egyik legrégebbi zenekara, de az egyik legjobb is: az utóbbi évtizedekben olyan karmesterek álltak az élén, mint Giuseppe Sinopoli, Bernard Haitink, Fabio Luisi és Christian Thielemann.
A nemzetközi historikus régizenei előadópraxis egyik legjelentősebb képviselője, a világhírű holland csembaló-, orgonaművész és karmester, Ton Koopman idén októberben tölti be 80. életévét.
Egy vagyonos üzletember hirdetést ad fel: néhai üzlettársa fiát keresi, szeretné tisztességesen, rengeteg pénzzel megjutalmazni. Billy bejelentkezik, mint jogos örökös, azonban rá kell jönnie, hogy személyazonosságát nehezebb bizonyítani, mint hitte. Mert egyre több „Billy” érkezik a hirdetésre…
Dumaszínház est
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék…
ALESZJA POPOVA ÉS ARHANGLESZKI VLADIMIR TÁNCSTÚDIÓJA ÉVZÁRÓ BALETT GÁLA
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.