Podujatie


Szegedi Kortárs Balett: Isteni színjáték

Szegedi Kortárs Balett: Isteni színjáték

Háromtételes táncjátékunk is egyfajta boldogság keresés. Mindegyiket más-más koreográfus jegyzi (köztük két olasz balettművész) – mely egyfelől magától értetődően következik a Szegedi Kortárs Balett évtizedes kapcsolatából különböző itáliai balettintézetekkel és formációkkal, másfelől a legadekvátabb módon képes megidézni a latin életszemléletet.

Aktuálne podujatia



Háromtételes táncjátékunk is egyfajta boldogság keresés. Mindegyiket más-más koreográfus jegyzi (köztük két olasz balettművész) – mely egyfelől magától értetődően következik a Szegedi Kortárs Balett évtizedes kapcsolatából különböző itáliai balettintézetekkel és formációkkal, másfelől a legadekvátabb módon képes megidézni a latin életszemléletet.

I. Inferno:„Gondoljatok az emberi erőre:
nem születtetek tengni, mint az állat,
hanem tudni és haladni előre!”

A Pokol kilenc bugyrának szenvedéssel teli mélységeiben a bűnösök személyiségük börtönébe zártan sohasem szabadulhatnak. Vétkük súlyosságától függően vezeklésük egyre sötétebb és kilátástalanabb.

II. Purgatorio:
„ahol kitisztul az emberi szellem
s méltóvá lesz, hogy legyen ég lakója”.

A Purgatórium reménykereső fokain a bűnbánó lelkek készülnek a Mennybe jutásra. Itt nem vég nélküli szenvedés, hanem bizakodás és megtisztulás várja őket.

III. Paradiso:
„Csüggedtem volna, lankadt képzelettel,
de folyton-gyors kerékként forgatott
vágyat és célt bennem a Szeretet, mely
mozgat napot és minden csillagot.”

A Mennyország kilenc egén különböző erények és isteni rendek jelennek meg, és Dante fokozatosan egyre mélyebb ismereteket szerez a világról és a múlhatatlan igazságokról, mígnem megpillantja magát a Mennyei Atyát a tiszta fény és szeretet esszenciájaként. És ennek az Istennek emberi arca és emberi szíve van; ez az Isten közel áll az emberhez.

A Divina Commedia című balettelőadás nem egyszerűen irodalmi adaptáció, hanem felzaklató polémia a bűntudat, a bűnbánat és a megváltás időtlen emberi kérdéseiről. Dante útja a Pokoltól a Paradicsomig egyben a mi saját belső utunk is – minden emberé, aki keresi az értelmet, a szépséget és a fényt.

Dante szerint az emberiség azért boldogtalan, mert folyamatos háborúskodás és ellenségeskedés uralja a világot. Ennek oka, hogy az emberek egymás javaira törnek, hiszen kiirthatatlan belőlük a birtoklási vágy. A túlvilági utazás és a Túlvilág bemutatása tehát arra szolgál, hogy általa – a bűnösök hibáiból tanulva és az üdvözültek tanácsait követve – a személyes boldogulás, az itt és most elégedettségének kulcsát megismerje. Dantét nem a Túlvilág érdekli, hanem a Földön élő ember öröme. El akarja magyarázni az embereknek, hol hibáznak, és hogy kellene élniük, hogy boldogok lehessenek.

ALKOTÓK:

Táncművészek:
Csató Málna, Dorsich Hanna, Alisa Kurilenkova, Miriam Munno, Nyeste Adrienn, Diletta Ranuzzi, Rudisch Boglárka, Czár Gergely, Füzesi Csongor, Kiss Róbert, Gioele Marcante, Francesco Totaro, Vincze Lotár

Zene: montázs
Fény: Szabó Dániel
Jelmez: Bianca Imelda Jeremias
Díszlet: Tóth Kázmér
Dramaturg: Szokolai Brigitta
Koreográfusok: Czár Gergely, Giovanni Napoli, Thomas Martino
Rendező: Juronics Tamás

Balett-igazgató: Pataki András
Művészeti vezető: Juronics Tamás

Tipy


Carl Orff CARMINA BURANA Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar, angol és eredeti felirattal

Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.

Egy amerikai kisvárosban élő egyetemista társaság minden hétvégén vacsorát ad, ahol egy-egy meghívott vendéggel vitaestet tartanak a világ megjavításának lehetőségeiről.…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.