Program


DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

A koronavírus-járványra tekintettel 2020. november 11-én bevezetett szigorítások miatt a Duna Szimfonikus Zenekar koncertjei elmaradnak. A Zenekar Őszi és Családi bérletes hangversenyei későbbi időpontban pótlásra kerülnek.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. november 20. péntek, 19:00

DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

Műsor:
Haydn: 101. (D-dúr) szimfónia („Az óra”), Hob.I:101
Mozart: B-dúr fagottverseny, K.191
Csajkovszkij: 5. (e-moll) szimfónia, op.64

Közreműködik: Kiss Gábor – fagott
Vezényel: Medveczky Ádám
Műsorvezető: Zelinka Tamás

Joseph Haydn (1732-1809) 101. (D-dúr), „Az óra” szimfóniájának londoni premierje után a Morning Chronicle elragadtatással ezt írta: „Ez Haydn volt, mit lehetne, mit kellene többet mondani?” A szimfónia közkeleti nevét a második tétel szüntelen óraketyegést utánzó ritmikus képletéről nyerte. Haydn azonban nem elégedett meg az óra egyenletes ketyegésének, tiktakolásának bemutatásával, hanem a 8 perces tételben egymás után varázsol elénk pompásabbnál pompásabb zenei tréfákat.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 1774-ben, tizennyolc éves korában, Salzburgban írta meg a B-dúr fagottversenyt. Azt sajnos nem tudni, hogy ki volt a címzettje a komoly virtuózitást igénylő műnek, melyben Mozart fantasztikusan kihasználta a fagott sajátos adottságait, így regiszterbeli kontrasztjait, rejtett beszédességét.

Pjotr Iljics Csajkovszkij (1840-1893) 5. szimfóniája – mint oly sok más műve – a sorssal való küzdelemről szól. Ily módon mindaz, amit mecénásának, Nagyezsda von Meckhez írott levelében a 4. szimfónia rejtett programjáról megvallott, tökéletesen illik az 5.-re is: „A szimfónia magva a bevezető gondolat, melyre aztán az egész művet felépítettem. Ez a motívum maga a Sors, a Végzet, mely utunkban áll, midőn a boldogságot keressük.” A „Sors”, vagy a „Végzet” témája végigvonul a teljes művön, ezzel teremtve tartalmi egységet.

Kiss Gábor 1989-ben diplomázott a Zeneakadémián. Már diplomája előtt, 1988-ban felvételt nyert a Duna Szimfonikus Zenekarba, ahol azóta is a fagott szólam oszlopos tagja, 2002-től a szólamvezetője. Zenekari tevékenysége mellett a Csepeli Fasang Árpád Zeneiskola tanára.

Medveczky Ádám 1969-ben került be a Magyar Állami Operaházba, melynek zeneigazgatója is volt, jelenleg is rendszeresen visszahívott vendégkarmestere. A MATÁV Szimfonikusok egykori zeneigazgatója, majd a Győri Filharmonikusok első karmestere volt. 1974-től a Zeneművészeti Főiskolán tanít az ének-opera tanszakon. Az MMA rendes tagja, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas, Prima Primissima díjas, érdemes művész.

Ajánlatunk


A boldogságot, a szerelmet, a szeretetet széles e világon, számtalan kalandon keresztül hajszoló, a végső békét azonban mégiscsak kedvese karjai között meglelő Peer Gynt a 19. századi drámairodalom egyik legösszetettebb alakja. A darab színrevitele és befogadása mindig kivételes erőpróba a rendező és néző számára egyaránt.

Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.

Ajánló


A két nagysikerű könyv szerzőjének egész estét betöltő estje, ahol minden a generációkról fog szólni, szóban és esetenként zenében is.

Van, hogy muszáj mindenestül elmerülni egy igazi klasszikus világában: a Szegedi Kortárs Balett családi mesebalettje erre ad lehetőséget a família…

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!