Program


DOUBLE BILL - Góbi Rita & Nagy Fruzsina: Pain Killer // Juhász Kata: Don'Talk
5

DOUBLE BILL - Góbi Rita & Nagy Fruzsina: Pain Killer // Juhász Kata: Don'Talk

Két előadás, egy este. Duplázva.
25'+35' tánc-installáció & fizikai színház

English friendly

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: október 8. kedd, 21:00

Az első részben az elismert táncos, Góbi Rita vállalkozik arra, hogy Nagy Fruzsina jelmeztervező besorolhatatlan ruhafantáziájába költözik, amit mozdulatokkal és fájdalmakkal tölt meg, a Pain Killer című darab keretében. Felfújódó burkokba csomagolt víziók bontakoznak ki a néző szeme láttára. Az este második felében a legendás Juhász Kata, a Frenák Társulat egykori táncosa, Don’Talk című darabjában a verbalitással és a fizikalitással dolgozik. Az előadás eddigi munkáinak összefoglalása, különböző perszónáinak szintézise.

Pain Killer
Mindannyian számtalan pszichés és fizikai fájdalommal élünk együtt. Fogfájás, reuma, égési sérülés, hányinger, beszakadt köröm, felfázás, epilepsziás roham, menstruációs görcs, infarktus, torokfájás, szülési fájdalom, gyász… A legkisebb rovarcsípéstől a már-már elviselhetetlen fájdalomig. Van, amit magunknak okozunk, van, amit mások okoznak, van, ami csak elkerülhetetlenül megtörténik velünk. A tánc-installáció ezeket a fájdalmakat alakítja mozdulatokká. Góbi Rita maga is az installáció részévé válik a felfújódó „fájdalomzsákok” terhe alatt: felveszi azokat, alájuk bújik, rájuk fekszik, kibújik belőlük, összegyűri őket, harcol, vagy együtt táncol velük.

Koreográfia, előadó: Góbi Rita
Koncepció, jelmeztervező: Nagy Fruzsina
Dramaturg: Varga Zsófia
Sound design: Nagy Gergő
Jelmez-kivitelező: Csaba Krisztina
Jelmez-asszisztens: Kovács Adrienn

Don’Talk
„A férfiak keményen dolgoznak, a nők sosem pihennek. Csak a feministák akarják megosztani a házimunkát. Éld ki a kreativitásod, csak ne told túl az önmegvalósítást. Soha ne tűnj sikeresebbnek a pasidnál. Ne járj el otthonról, ne szervezz mozgalmakat. Szőrteleníts, eddz többet, húzd be a hasad, melltartó nélkül ki ne menj az utcára. Vess be mindent, hogy tetsszél, hiszen ez a dolgod. Közben vigyázz arra, hogy szimpatikus maradj. Azt hiszed, túl vagy ezeken, neked ne szóljon be a politika vagy az incelek. De az elmúlt 15 év beférkőzött a tudatodba, láthatatlan börtönként tartanak fogva az abszurd elvárások. Mikor vált az életed bántalmazó, nárcisztikus kapcsolattá?”
(A Don'Talk című előadást 16 éven felülieknek ajánljuk.)

Alkotó-előadó: Juhász Kata
Jelmeztervező: Nagy Fruzsina
Zene: Szegő Dávid
Szövegíró: Bálint Orsolya
Szakmai konzultáns: Lóky Tamás

Juhász Kata
Klasszikus balettet és jazztáncot Jeszenszky Endre tanítványaként, modern és kortárs táncot különböző programokon és iskolákban tanult, többek között az Egyesült Államokban a Columbus Balettnél, Franciaországban a Centrwe National de Danse Contemporaine-ben (CNDC) és Ausztriában Danceweb ösztöndíjasként. 1998-ban a  Semmelweis Egyetemen végzett általános orvosként, 2009-ben a MTE szerzett koreográfusi diplomát.
Pályakezdő táncosként 1992-től 2001-ig táncolt Vígszínház és Pesti Színház musicaljeiben: több száz West Side Story és Dzsungel Könyve előadásban lépett fel. 1998-2006 között a magyarországi Frenák PálTársulat alapító tagja, 8 éven keresztül a francia–magyar társulat szólistája volt. Az együttessel vendégszerepelt Európa és Japán színházaiban és fesztiváljain. 2011-ben előadóként részt vett Nigel Charnok Revolution című előadásának létrehozásában.

Nagy Fruzsina
Szakirányú tanulmányait Londonban kezdte, majd a Magyar Iparművészeti Egyetem Textiltervező mesterszakán diplomázott. Doktori tanulmányait 2014-ben fejezte be a Színház- és Filmművészeti Egyetem doktori iskolájában, azóta a Képzőművészeti Egyetem látványtervező szakán tanít. Munkásságában az emberi test és a világ viszonyának minden aspektusa foglalkoztatja, beleértve a jelmezt, maszkot, sminket, divatot és látványt is. Sokat dolgozott együtt a Krétakörrel és a Soharóza formációkkal, de számtalan színházban és film produkcióban is láthattuk munkáit.

Támogatók: NKA, KIM, Műhely Alapítvány, Aulea Alapítvány

Ajánlatunk


1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy… karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.

Az őszinte barátság meséje ez. Megmutatja, hogy nem baj, ha valaki értéktelennek tart, másnak talán attól leszel a legszerethetőbb, amit korábban nem is tudtál magadról. A lyukas hordó, a törött létra és a fogatlan gereblye a szemétdombra kerülve fellázad és elmenekül, de ezzel végül a Fecskefiút és a Rózsalányt is megmentik.

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Ajánló


A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

A Piero Barone, Ignazio Boschetto és Gianluca Ginoble alkotta IL VOLO, egy felejthetetlen koncerttel tér vissza Budapestre, hogy újra elvarázsolja…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!